PaulenMarloesGoEast.reismee.nl

Dag 6: Nashville

Vandaag omgeving Nashville uitgeplozen. Eerst op zoek naar Grand Orpy House waar het dus allemaal is begonnen qua radio uitzendingen etc. Ligt een stuk buiten Nashville. Prachtig gebouw maar dat was het voor ons dan ook wel daar. We zijn toch een beetje cultuur barbaren.

Gisteren zijn we begonnen met het zoeken naar een supermarkt, maar die zijn hier niet te vinden en als je het mensen vraagt sturen ze je naar iets verkeerds. Waar we tijdens onze vorige trips met supermarkten werden doodgegooid is dat hier dus totaal anders..wel kwamen we bij een Mall uit althans dat bleek toen we binnen stapten. Van buiten alleen maar namen van een beddenzaak, een outdoor winkel, paar restaurants maar eenmaal binnen niet te geloven wat een hoeveelheid aan winkels (echter geen supermarkt...). Hoewel we eigenlijk niet teveel wilden lopen, van alle slenterkilometers zit ik nu met voeten waar je geen enkel meer kunt ontdekken ???? ontkwamen we hier er niet aan. We gingen ook even de outdoor winkel binnen. Onze ogen uitgekeken. Ze verkochten daar van geweren, complete jacht outfits tot boten die ook stonden uitgestald. Werkelijk alles voor het vissen, volgens Paul was het oppervlak 3 voetbalvelden groot. We hebben daar met open mond rondgelopen. En de sfeer in die winkel was zo gezellig! Zo authentiek ingericht. Heel bijzonder. Dus eigenlijk was het een onverwacht genoegen dat we bij toeval op deze plek terecht kwamen.

Toen weer in de auto terug naar de gezellig muziekstraat om de lunch te gebruiken. Gisteren liepen we in de avond langs deze tent en stonden de mensen in de rij om binnengelaten te worden, dus moest het wel goed zijn. Dat was het ook: alles zelf gemaakt met name de pasta's zijn daarom beroemd. Het heeft ons ook goed gesmaakt. Toen door naar de muziek en ook daar weer even doorgebracht. Als je 5 minuten buiten liep, wilde je ook wel weer een airco ruimte in...niet te harden, bijna 33 graden was het vandaag.

Ook zijn we nog even het Johnny Cash museum ingegaan... nou ja tot zekere hoogte dan.. We zijn blijven steken bij het winkeltje en de koffie, omdat we vonden dat we er even geweest moesten zijn, en het moet gezegd we hebben er vreselijk lol gehad en dan met name om de mensen die dat museum echt binnen gingen. Aparte types en blijkbaar zeer grote fans van een bepaalde leeftijd die nog foto's kochten en wij vroegen ons af wat moet je ermee, neem niet aan dat je ze dan nog boven je bed hangt.

Het valt wel op dat denk ik 90% van de mensen die hier rondlopen Amerikanen zijn. Je hoort alleen maar 'geknauw' om je heen. Maar sfeer heeft het wel.

De avond in rust doorgebracht met de voeten omhoog... Hopelijk trekt het vocht snel weg..

Morgen gaat de reis naar Memphis waar we ook 2 nachten zullen blijven.

Dag 5: New York - Nashville

ga er maar evengoed voor zitten: wij hebben onze allereerste vakantieblooper van ons leven te pakken...... Waren uiterst relaxt en op tijd Vanmorgen. Vlogen om 11:55 en werden door de chauffeur om kwart over 9 al op vliegveld afgezet. Niet echt zo vroeg nodig wanneer je binnenlandse vlucht maakt. Wij naar de bagage drop off en die man kijkt ons meewarrig aan....... Verkeerde vliegveld ???? Ja en echt aan de hele andere kant. Dan zak je door de grond. Zowel Paul als ik hadden al de maanden Newark in ons hoofd en ook nergens meer op gelet, zo overtuigd als we waren. Omdat we bagage hadden zou het weleens krap kunnen worden. Het was of de shuttle bus of weer een taxi. Na dwalen op zoek naar de shuttle balie onfermde een aardige heer zich over ons. Al snel bleek dat de shuttlebus het niet ging worden dus dan maar weer een taxi. De chauffeur kreeg als opdracht mee dat hij zich moest haasten. Nou dat heeft hij gedaan. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen heeft het alleen geld gekost en stress bezorgd maar we konden na bagage drop off zelfs nog een bakkie doen. Pffff.....

Aankomst Nashville was een verademing. Heerlijk rustig, koffers binnen 5 minuten te pakken en huurauto ook vrij snel geregeld. Nu hadden wij zoals de vorige keer een SUV gereserveerd en echt je had erbij moeten zijn om Paul zijn gezicht te zien toen die jongen zei: kies er maar een uit. Op een rij stonden verschillende SUV's met achterklep open en daar mocht Paul dus uit kiezen.... Dat duurde niet al te lang. Het werd zijn lang gekoesterde wens een Ford en zo zoeven wij dus de komende 2,5 week over de weg.

Bij aankomst in hotel viel ook ons mond open. Prachtige suite een slaapkamer en een zitkamer dus we kunnen ieder ons eigen tv programma kijken...als we daar tijd voor hadden gehad want we zijn gelijk downtown gegaan en dan weet je weer niet wat je meemaakt, een hele straat vol met restaurants en bars en in iedere tent wordt live opgetreden, allemaal bij de ingang zodat het geluid ook lekker naar buiten galmt. Vreselijk gezellig en dan heb je ook nog daartussen winkels waar country enwestern kleding wordt verkocht en vooral de cowboy laarzen zijn een hot item.

Later op de avond zijn we nog even teruggegaan om de boel in het donker te bekijken en het is net Las Vegas en bijna net zo druk (in die ene straat dan) als New York. We zijn zo'n tent ingegaan en hebben het werkelijk waar super gezellig gehad.

En nu dus even nog chillen in de binnentuin van het hotel... We hebben het idee dat we al weken weg zijn....

Morgen verder de omgeving verkennen en vooral ook mensen kijken. Want er loopt hier wat rond. Het is net of men ieder moment kan gaan line dansen.

Dag 4:New York

Vandaag was een fietstocht gepland. Eerst met een city bike naar de fietsverhuur en toen met de goede fiets richting de Brooklyn Bridge. Het was nog niet zo warm dus goed te doen. Gelukkig was het wel weer droog. Lekker tochtje en mooi zicht vanaf de brug. In de wijk Brooklyn iets gegeten, maar moet eerlijk zeggen dat ik me daar niet zo op mijn gemak voelde. Ik weet niet waardoor het kwam maar mijn gebied is het niet. Dus weer terug en via de Manhattan Bridge teruggefietst. Daar kwamen we in de wijk Chinatown...geweldig om even te zien.... Ook nog door Soho gefietst en vervolgens in een oud stationnetje weer iets gegeten in Meatpacking district omdat we dat gisteren zo gezellig vonden. Kortom een hoop gezien.

We wilden op Wall Street even een bakkie doen, eigenlijk meer omdat ik weer eens nodig naar de wc moest. Dus de fietsen geparkeerd (er zit een klein zakje aan het stuur waar het slot in zit) maar was voor een kantoorgebouw. Staan er 2 van die bewakers te kletsen en te kijken maar niets zeggen dus... Tot we richting Starbucks liepen... Werden we teruggeroepen, moesten fietsen weghalen want er kon wel van alles in die zakjes zitten......... Paul zegt nog nou dan kijk je er toch in, maar nee hoor er kon wel van alles in zitten ..... Blijkbaar zit de schrik van de explosie er dus goed in. Moest Paul wegtrekken want die wilde de discussie wel aangaan, maar dat win je toch niet bij dat soort types.

na het fietsen (uiteindelijk dik 5 uur) weer richting Times Square gelopen om te gaan shoppen... maar we waren nog steeds versleten dus uiteindelijk het boodschappenlijsje van mijn nichtje Laura afgewerkt, omdat dat nu eenmaal beloofd was maar voor de rest is ons geld in New York over het algemeen gegaan naar eten en drinken. Vandaag zijn we ook nog even naar het centraal station gaan kijken, mede op aanraden van neef Karel. Nou het zeker de moeite waard.

En toch maar weer lopen want de city bikes waren overal 'op' en tsja uiteindelijk moet je toch weer naar het hotel. En nu zijn we echt Total loss, maar we weten ook dat we morgen een rustdag hebben, want dan staat het volgende deel van de vakantie op het programma en vliegen we naar Nashville. Zal totaal iets anders zijn, maar we zijn de drukte, eeuwige getoeter en geschreeuw nu ook wel zat.

Waar ik benieuwd naar ben is of men in dat deel van de US ook alleen maar met zijn/haar mobieltje bezig is, want je kunt niet kijken of men loopt te bellen of naar mobiel te kijken.

Dag 3: New York

Toen we gisteravond naar bed gingen was er nog een hoop politie in de straat en cirkelden de politiehelicopters boven ons... Vanmorgen bij het nieuws kwam al de foto van de vermoedelijke dader en kreeg ik ook via een noodbericht op mijn telefoon een signalement door... Snap nog steeds niet waar die berichten vandaan komen.... Maar zo zie je maar hoe dichtbij het was.. We hebben al genoeg beleefd zo.

Maar vandaag dus 30 jaar getrouwd. De regen kwam vanmorgen met bakken uit de lucht. Gelukkig waren we voorbereid en hadden we gisteren nog 2 paraplu's gekocht die we vandaag dus hard nodig hadden. Maar het heeft ook wel weer wat alle New Yorkers op weg naar hun werk met een paraplu met af en toe een maffe toerist hetzij met een pluutje of met zo'n doorzichtige regencape. We liepen dus weer om half 9 buiten op weg naar de boot die om 10 uur zou vertrekken. Gezien het weer vonden we dit wel nuttig... Met kletsnatte voeten want de plassen blijven behoorlijk staan waren we een kwartier voor tijd bij de boot... mede door het weer denken wij was het lekker rustig.. Het was een leuke tocht die ons langs alle hoogtepunten bracht.

Met toch nog vermoeide benen van gisteren en de ochtend zijn we met een yellow cab van de boot naar ground zero gegaan. Toen we daar kwamen is het toch wel iets bizars zeker omdat het vorige week allemaal weer uitgebreid op tv was geweest en nu loop je daar. Indrukwekkend monument met al die namen. In een naam zat een roos geklemd, kippenvel moment. daarna naar het memorial museum... Man man ongelooflijk hoe iedereen daar ingetogen rondliep. Zo druk als zeker de Amerikanen kunnen zijn, zo rustig op het stille af was het daar. Je ziet daar nog originele stukken van het gebouw, je hoort bandopnames ziet foto's maar ook persoonlijke bezittingen van slachtoffers. Heel indrukwekkend wat je zeker niet mag missen als je hier bent.

Vandaar toch maar weer de benenwagen genomen naar het meatpack district waar je over een oud treinviaduct door de stad loopt onwijs groen: eigenlijk een smal park.

En na onderweg ergens gegeten te hebben waar we langs de plek van de explosie weer liepen op weg naar het hotel viel ons op hoeveel politie nog op die plek, maar ook hoeveel reportage wagens. We hoorden daar ook dat de dader inmiddels was opgepakt. hetgeen duidelijk ook bleek omdat voor ons hotel ook alle politieauto's verdwenen waren... En zo weer een lange dag buiten gemaakt met volgens Paul zijn teller bijna 20.000 stappen en 19 kilometer.

Morgen gaan we fietsen, want het wordt weer een mooie dag en dan shoppen want door al dat lopen hadden we daar de puf niet voor.

Dag 2: New York

ik zat gisteren op mijn gemakje op het dakterras van hotel mijn log te schrijven maar daarna kwam pas de melding dar er een explosie was geweest om half 9. Laat dit nu binnen een blok bij ons vandaan zijn geweest en omdat ik me niet zo lekker voelde zijn we niet verder doorgelopen om te eten... Het zou je toch gebeuren.

na een nacht van veel wakker maar toch ook wel slapen zijn we om half 9 de deur uitgegaan Op weg naar doel 1 Empire State Building...echter deze zat nog in de wolken dus maar eerst aan de overkant ontbeten. Gelukkig toen weer wat helderder dus gelijk naar binnen gegaan.... Konden in 1 ruk doorlopen.. toch wel imposant. Vervolgens naar Times Square doorgelopen. toen door naar Central Parc omdat we het historisch museum wilden bezoeken, maar daar rijen en met 'wachtdag' van gisteren nog vers in het geheugen zijn we snel doorgelopen. Toen doorgelopen Naar de Hudson om naar vliegdekschip te kijken en de cruiseschepen. Er lagen er 4 de een nog groter dan de andere.

daarna terug naar hotel maar onderweg nog even gegeten bij een sportcafรฉ. We kwamen om 6 uur weer terug in het hotel. Volgens Paul zijn telefoon 27.000 voetstappen gedaan en 22 km gelopen... Verrot waren we en de laatste 2 uur hebben we vele bankjes getest. Zijn onze slenter oefen avondjes toch nog ergens goed voor geweest want enige dat geen pijn deed waren onze voeten.

Wat heel erg opvalt is nu dat er veel politie op straat is en zeker in de buurt van ons hotel. Dit schijnt dus allemaal met die explosie te maken te hebben en later hebben ze nog iets gevonden een snelkookpan met draadjes die onschadelijk is gemaakt. daarvoor kreeg ik vannacht ook op mijn telefoon een noodbericht dat je bij het raam weg moest blijven.... Toch wel raar als je dat zo meemaakt, maar je ziet ook hoe het leven van alle dag doorgaat en dat is maar goed ook.

Ik tik ook dit bericht weer heerlijk op een ligbedje op het dakterras. Temperatuur om 19:30 uur is meer dan goed alleen morgen krijgen we dan toch echt een regendag. We hebben maar vast 2 parapluutjes gekocht. We willen morgen een boottocht doen van 2,5 uur en naar de plek van 11 september.

Dag 1: Amsterdam-New York

Om half 10 vertrokken we keurig op schema naar Schiphol voor onze vlucht van half 2.... En toen begon het wachten.... eerst in de rij om bagage af te geven een dik uur In de rij, maar ach je denkt we hebben vakantie en de tijd..... Toen door de controle.......het bord gaf aan vanaf hier 30 minuten... Nou doe maar x2 ook hier een uur over gedaan...denk je het gehad te hebben moet je nog je paspoort laten scannen.....half uur.... Je hebt geen tijd om te shoppen... Naar de gate G8 helemaal achteraan.... Vlucht vertraging omdat vliegtuig nog schoongemaakt moest worden.....uiteindelijk mochten we erin..... Defect...automatische piloot, maar gelukkig hebben ze er nog 2 en ook nog 3 echte aldus de piloot, maar al met al vertrokken we een uur te laat wat echter wel weer werd ingelopen want maar een kwartier te laat op JFK. En je gelooft het niet...toen begon ook hier het wachten... dit keer 1,5 uur en ik was niet gaan plassen in het vliegtuig want ik dacht we zitten voor in het toestel dan zit ik zo op het toilet ... Ja als je op Schiphol bent .. Niet op JFK daar ga je de rij in voor de douane en daarna zijn pas de toiletten... Ik heb het dus nog 1,5 uur op moeten houden...........erg benauwd ???? de koffers van onze vlucht waren inmiddels van de band gehaald. Is ook omgekeerde wereld dat de koffers op jou wachten in plaats van jij op de koffers....toen op zoek naar de balie waar we vervoer hadden geregeld naar het hotel...en raadt eens .... 3 kwartier wachten.......nou hop in het busje en naar hotel.... Echter file.......file en nog eens file....en ik zat bij het open gat van de airco... Trui aan, sjaal om capuchon omhoog.... Binnen 5 minuten verstopte neus en terwijl ik dit tik heb ik wel tig keer geniest.... Hopelijk is het ook vermoeidheid want we zijn al vanaf half 7 wakker en nu is het 4 's nachts voor onze begrippen dan. Leuk hotel al was het al donker toen we aankwamen. Hebben net stuk straat gelopen en bij Italiaan gegeten en nu storten we in...... Morgen gaat het regenen zegt men, maar dat zien we dan wel weer.

Welkom op ons Reislog!

Hallo en welkom op ons reislog!

Op 17 september vertrekken we weer richting de US en zullen we de East Coast gaan ervaren. Eerst zullen we New York aandoen om onze 30e huwelijksdag te vieren. Daarna vliegen we door naar Nashville en zullen we per auto via Memphis, New Orleans naar Miami reizen. Totaal anders dan de vorige trips aan de West Coast en we zijn ook erg nieuwsgierig wat deze 3 weken ons gaan brengen.

Dรฉ plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we zijn geweest! Meer informatie over ons en de reis die we gaan maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor onze mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

We zien je graag terug op onze reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!