PaulenMarloesGoEast.reismee.nl

Dag 4:New York

Vandaag was een fietstocht gepland. Eerst met een city bike naar de fietsverhuur en toen met de goede fiets richting de Brooklyn Bridge. Het was nog niet zo warm dus goed te doen. Gelukkig was het wel weer droog. Lekker tochtje en mooi zicht vanaf de brug. In de wijk Brooklyn iets gegeten, maar moet eerlijk zeggen dat ik me daar niet zo op mijn gemak voelde. Ik weet niet waardoor het kwam maar mijn gebied is het niet. Dus weer terug en via de Manhattan Bridge teruggefietst. Daar kwamen we in de wijk Chinatown...geweldig om even te zien.... Ook nog door Soho gefietst en vervolgens in een oud stationnetje weer iets gegeten in Meatpacking district omdat we dat gisteren zo gezellig vonden. Kortom een hoop gezien.

We wilden op Wall Street even een bakkie doen, eigenlijk meer omdat ik weer eens nodig naar de wc moest. Dus de fietsen geparkeerd (er zit een klein zakje aan het stuur waar het slot in zit) maar was voor een kantoorgebouw. Staan er 2 van die bewakers te kletsen en te kijken maar niets zeggen dus... Tot we richting Starbucks liepen... Werden we teruggeroepen, moesten fietsen weghalen want er kon wel van alles in die zakjes zitten......... Paul zegt nog nou dan kijk je er toch in, maar nee hoor er kon wel van alles in zitten ..... Blijkbaar zit de schrik van de explosie er dus goed in. Moest Paul wegtrekken want die wilde de discussie wel aangaan, maar dat win je toch niet bij dat soort types.

na het fietsen (uiteindelijk dik 5 uur) weer richting Times Square gelopen om te gaan shoppen... maar we waren nog steeds versleten dus uiteindelijk het boodschappenlijsje van mijn nichtje Laura afgewerkt, omdat dat nu eenmaal beloofd was maar voor de rest is ons geld in New York over het algemeen gegaan naar eten en drinken. Vandaag zijn we ook nog even naar het centraal station gaan kijken, mede op aanraden van neef Karel. Nou het zeker de moeite waard.

En toch maar weer lopen want de city bikes waren overal 'op' en tsja uiteindelijk moet je toch weer naar het hotel. En nu zijn we echt Total loss, maar we weten ook dat we morgen een rustdag hebben, want dan staat het volgende deel van de vakantie op het programma en vliegen we naar Nashville. Zal totaal iets anders zijn, maar we zijn de drukte, eeuwige getoeter en geschreeuw nu ook wel zat.

Waar ik benieuwd naar ben is of men in dat deel van de US ook alleen maar met zijn/haar mobieltje bezig is, want je kunt niet kijken of men loopt te bellen of naar mobiel te kijken.

Astrid

Leuke verhalen hoor. Elke morgen kijk ik of er een nieuwe is! Veel plezier op jullie volgende route!

Erwin

Leuk om te lezen, lees veel over herkenbare plaatsen. Goede reis naar het volgende hoofdstuk van jullie avontuur!

Laura

Wat een heerlijke verhalen en wat fijn dat jullie aan mn lijstje hebben gedacht! Veel plezier!!