PaulenMarloesGoEast.reismee.nl

Dag 6: Nashville

Vandaag omgeving Nashville uitgeplozen. Eerst op zoek naar Grand Orpy House waar het dus allemaal is begonnen qua radio uitzendingen etc. Ligt een stuk buiten Nashville. Prachtig gebouw maar dat was het voor ons dan ook wel daar. We zijn toch een beetje cultuur barbaren.

Gisteren zijn we begonnen met het zoeken naar een supermarkt, maar die zijn hier niet te vinden en als je het mensen vraagt sturen ze je naar iets verkeerds. Waar we tijdens onze vorige trips met supermarkten werden doodgegooid is dat hier dus totaal anders..wel kwamen we bij een Mall uit althans dat bleek toen we binnen stapten. Van buiten alleen maar namen van een beddenzaak, een outdoor winkel, paar restaurants maar eenmaal binnen niet te geloven wat een hoeveelheid aan winkels (echter geen supermarkt...). Hoewel we eigenlijk niet teveel wilden lopen, van alle slenterkilometers zit ik nu met voeten waar je geen enkel meer kunt ontdekken ???? ontkwamen we hier er niet aan. We gingen ook even de outdoor winkel binnen. Onze ogen uitgekeken. Ze verkochten daar van geweren, complete jacht outfits tot boten die ook stonden uitgestald. Werkelijk alles voor het vissen, volgens Paul was het oppervlak 3 voetbalvelden groot. We hebben daar met open mond rondgelopen. En de sfeer in die winkel was zo gezellig! Zo authentiek ingericht. Heel bijzonder. Dus eigenlijk was het een onverwacht genoegen dat we bij toeval op deze plek terecht kwamen.

Toen weer in de auto terug naar de gezellig muziekstraat om de lunch te gebruiken. Gisteren liepen we in de avond langs deze tent en stonden de mensen in de rij om binnengelaten te worden, dus moest het wel goed zijn. Dat was het ook: alles zelf gemaakt met name de pasta's zijn daarom beroemd. Het heeft ons ook goed gesmaakt. Toen door naar de muziek en ook daar weer even doorgebracht. Als je 5 minuten buiten liep, wilde je ook wel weer een airco ruimte in...niet te harden, bijna 33 graden was het vandaag.

Ook zijn we nog even het Johnny Cash museum ingegaan... nou ja tot zekere hoogte dan.. We zijn blijven steken bij het winkeltje en de koffie, omdat we vonden dat we er even geweest moesten zijn, en het moet gezegd we hebben er vreselijk lol gehad en dan met name om de mensen die dat museum echt binnen gingen. Aparte types en blijkbaar zeer grote fans van een bepaalde leeftijd die nog foto's kochten en wij vroegen ons af wat moet je ermee, neem niet aan dat je ze dan nog boven je bed hangt.

Het valt wel op dat denk ik 90% van de mensen die hier rondlopen Amerikanen zijn. Je hoort alleen maar 'geknauw' om je heen. Maar sfeer heeft het wel.

De avond in rust doorgebracht met de voeten omhoog... Hopelijk trekt het vocht snel weg..

Morgen gaat de reis naar Memphis waar we ook 2 nachten zullen blijven.