PaulenMarloesGoEast.reismee.nl

Dag 17: Naples

Vanmorgen voor het eerst weer eens wakker door een wekker die om 7 uur afging... we wilden op tijd weg, omdat we de tocht met de airboat toch wel droog wilden meemaken.

Gisteren nog speciaal muggenspul gekocht en ons van top tot teen ingesmeerd omdat we overal gelezen hadden dat ze je verrot konden steken. We stonken een uur in de wind...We hadden van hotel een adres gekregen van een betrouwbaar bedrijf en kregen 5 dollar korting, maar volgens mij is dat bij al die bedrijven en er zitten er nogal wat op een rijtje. Voordeel van deze was wel dat hij maar 6 passagiers kon vervoeren, bij anderen waren dat er 9. Het was weer erg vochtig warm en al gauw ging de temperatuur onderweg naar de 30 graden. Toen we rond kwart over 9 aankwamen waren we de enigen dus we hadden een privé boot. De tocht was waanzinnig. Bij wegvaren zagen we al een alligator (geen krokodil dus), verder gingen we door de mangrove en de graslanden, af en toe flink de vaart erin... Ik ben niet zo'n held, maar Paul vond het geweldig. Zeker toen we op een gegeven moment een kleinere alligator zagen die zo nieuwsgierig was dat hij ons gewoon zat aan te staren van dichtbij. Ook zaten in de mangrove mega spinnenwebben tussen de bomen met daarin ook niet zulke kleine spinnen. De tour duurde een uur en was het geld dubbel en dwars waard. P.s. Er was geen mug te bekennen !

Daarna de reis terug naar hotel. Onderweg kwamen we nog kudde gieren tegen die op gemak een gordeldier zaten te plukken. Bij hotel weer even lekker van zwembad en zon genoten... Weer hele bad voor onszelf. We herkennen inmiddels aan de wolken welke kant het opgaat mbt regen, dus tot een uur of half 4 gezwommen/geluierd en toen snel naar binnen en binnen 5 minuten regende en onweerde het weer.

Klaargemaakt voor de avond en eerst nog even langs het strand gereden waar nog een mega lucht boven hing. Mooi fotomoment en snel de auto weer in, te benauwd buiten erg vochtig omdat het net geregend had. We hadden gisteravond een winkelcentrum ontdekt met een Nordstrom en de ervaring uit California leerde dat die wel leuke dingen voor Paul heeft. Dus snel die kant op en aangezien hij een korte broek tekort komt, hebben we die hier nog kunnen scoren. Meteen maar in dat winkelgebied gegeten, wel weer Italiaans want die restaurants voeren wel de boventoon hier en bij a iedere dag pizza gaat er bij mij meer in dan bijna iedere dag hamburger:-)

Morgen gaat de reis door naar Key West onze 1 na laatste bestemming. Daar blijven we 2 nachten. Wordt de langste autorit van deze trip bijna 5 uur over de highway.

Rob

Top !