PaulenMarloesGoEast.reismee.nl

Dag 16: Sarasota-Naples

Na een behoorlijk spookachtige avond/nacht met heel veel regen en onweer was er vanmorgen gewoon weer een zonnetje aan de blauwe hemel, alsof er niets was gebeurd. Alleen de plassen en de klamme warmte gaven nog herinnering. Is bij ons zo dat het na de bui lekker opfrist, nou dat is hier (helaas) niet het geval. Vandaag was een van de warmste althans qua gevoel van de hele vakantie. De zon schroeide echt en als je erin moest lopen (van parkeerplek naar de supermarkt om water te scoren) dan liep je echt op je gemakkie.

De tocht dus vandaag naar Naples maar eerst op aanraden van neef Karel naar Venice Beach. Daar kwamen we al erg vroeg zo rond 10 uur en op weg naar de pier moesten we rechtsaf, maar die weg was afgesloten en we zagen een stuk verderop allemaal auto's met deuren omhoog. Er was dus een autoshow. Snel de auto geparkeerd en gaan kijken. Het bleek om allemaal oude Amerikaanse auto's te gaan. Men kon daar prijzen mee verdienen. Eigenlijk kwam het bij ons een beetje over als een kattenshow. De eigenaren erachter en maar poetsen of trots over de auto vertellen. Was nog groots opgezet en leuk om gezien te hebben.

Snel weer naar de auto om met de airco verder te kunnen. Temperatuur inmiddels weer 30 graden. De reis ging verder naar de pier. Als het in Nederland op een zondag 30 graden is dan liggen om 11 uur echt de stranden vol. Hier dus niet, de mensen waren op 1 hand te tellen. We zijn even de pier op gegaan, maar halverwege weer die vreselijke vislucht. Ik kan daar gewoon níet tegen... Op terugweg bleken er op het strand allemaall dode vissen te liggen, een heleboel kaal gevreten door de meeuwen maar ook nog heel veel in tact. Ook zagen we iets op strand liggen en aangezien ik nog steeds mijn 'gemiste schildpadfoto' in mijn hoofd heb, zie ik overal schildpadden. We konden het vanaf die pier niet goed zien dus Paul is er even heen gelopen. Het was geen schildpad, het was wel dood, maar wat het wel was Paul had geen idee. Wel had hij er 2 foto's van gemaakt. Aan het begin van de pier zat een restaurant en een man was daar alles in orde aan het brengen. Ik vroeg of die dode vissen normaal waren, maar die man zei dat er vorige week red tide (heb even gegoogled: in Nederlands is het algenbloei) was vandaar de vissterfte. Ik vroeg hem of die vislucht daar ook door kwam en dat bleek het geval. De man zei nog dat het vorige week zo erg was dat men met tranende ogen rondliep.... Ben ik blij dat we er toen niet waren ;-) . Paul liet vervolgens de foto's van het dode beest zien om te weten te komen wat het nu precies was. Bleek het toch wel iets bijzonders te zijn. Een horseshoe crab (weer even gegoogled in het Nederlands degenkrab)... Is een oerdier en men was verbaasd dat Paul dit op strand had gevonden. Heeft waarschijnlijk met die red tide te maken.

Weer gauw de auto in voor de airco op weg naar Naples. We kwamen iets te vroeg bij hotel maar het hier zo rustig dat we gelijk naar kamer konden. En wat voor een: een suite met weer zitkamer en aparte slaapkamer, nu met badkamer ertussen zodat je rondjes kan lopen...vreselijk vriendelijk personeel, daar kunnen een paar hotels van afgelopen weken wat van leren.

Gelijk badkleding aan en naar zwembad, waar we de enigen waren. We hadden al gezien dat het wolkendek dikker en grijzer werd dus wilden er nog effies van genieten... Rond 4 uur begon het te spatten, snel maar de kamer en toen begon het... Onweer en tropische regenbui, wat een water komt er dan naar beneden.... Gelukkig klaarde het rond een uur of half 7 op en zijn we richting het plaatsje zelf gegaan om te eten, dit keer weer een Amerikaans restaurant dus een hamburger met alles erop en eraan.

Op de terugweg nog bij Starbucks een cappuccino gescoord en de dag was weer voorbij.

Morgen gaan we vroeg op pad naar de Everglades. Is nog een uurtje rijden dus gezien het weer is het zinnig om dit in de ochtend te doen. We vroegen bij de receptie wat wijsheid was en zij adviseerde ook de ochtend. In verband met orkaanseizoen heb je dus de middagen/avonden kans op die regenbuien. Nou ja beter die regenbuien dan de orkaan zelf.