PaulenMarloesGoEast.reismee.nl

Dag 14: Tallahassee-Crystal River

Vanmorgen weer vroeg uit de veren voor ons volgende doel. Tallahassee was ook zeker geen plek waar je nog een dagje wil blijven. Goed voor de doorreis.

Vanmorgen was het voor het eerst sinds we hier zijn 19 graden en wij vonden het heerlijk.. Even bijkomen, maar al snel klom de temperatuur richting de 26 graden en later in de middag tikte die toch weer de 31 aan, maar de avonden 'koelen' wel iets af; het is dan niet meer zo drukkend.

We gingen bij Tallahassee de weg op en moesten volgens de routeplanner 285 km rechtdoor. Dat was dus echt zo. Een lange rechte weg en weer alleen maar bos. Tussendoor hele kleine leefgemeenschappen en enige wat je bij bosjes tegenkomt zijn kerkjes. Zet er een kruis op en je hebt er eentje. Heel bizar, soms wel 3 naast elkaar terwijl er amper huizen zijn. Wat verder al de hele reis met de auto opvalt is, dat er nergens uitzichten zijn waar je een foto kunt maken. Moerassen zat maar allemaal omringd door bomen dus je ziet er niet veel van. Wel jammer.

De autorit was maar 3 uur dus we waren iets te vroeg in het Crystal River. We hadden wel gelezen dat er een natuurpark lag en omdat we de hele rit dus weinig hadden gezien, dachten we wellicht is dat natuurpark iets en we reden er toch langs. Meteen naar visit centre gegaan met de vraag wat we konden doen, bleek er in 5 minuten een boot weg te gaan die je meenam over de Crystal River en waar je dieren kon spotten. Tevens vertelde de man van alles en nog wat over het gebied. Moest gewoon zo zijn dat we er net op tijd waren. De tocht duurde 1,5 uur en was zeer interessant en ook nog verkoelend met een heerlijk briesje over het vele water.

Om 3 uur waren we weer bij de auto en konden we de laatste 10 minuten naar het hotel rijden.

Wat een hotel, wisten al dat het een golfresort was, maar het is ook een waterfestijn en er liggen hier ook veel bootjes. Voor golfen is het veel te warm en waren we ook niet van plan ;-) dus weer lekker bij het zwembad gaan liggen. Lagen nu ook wat meer mensen voornamelijk Duitsers, je kunt wel zien dat je nu weer in het meer toeristische/rondreis gebied bent.

Lekker tot half 7 geluierd en toen gaan eten. Tussendoor wel nog even naar de Rydercup gekeken (golf) en ook nu weer volop aandacht daarvoor op de tv. Komende 2 dagen blijven we het zeker volgen. Vier jaar geleden waren we ook in de US toen de wedstrijd gespeeld werd en zagen we Europa live winnen.

Morgen gaat de reis door naar Sarasota, moeten we langs een van de mooiste stranden komen: Clearwater. Zoals het er nu naar uitziet, houden we morgen ook nog goed weer. Hopelijk want zou toch zonde zijn.

Karel

Een leuk plaatsje om te zien is old venice ligt ook aan het strand.en als je nog wat wil shoppen dan moet je naar ellington gaan daar heb je een hele grote outlet voor een ontbijt kun je ook naar crack a barrel of i hop nou nog veel plezier daar vlak bij venice heb je ook nog sharky ,s dat is een lange pier de zee in en een leuk resterant met in de avond valet parking leuk om een keer mee te maken zal nu ook wel drukker worden want dit is de tijd dat al de overwinteraars naar Florida komen uit heel Amerika

corrie van woezik

dit is niet een klein rondreisje wat een kilometers moeten jullie reizen om alles te willen zien.das heel wat anders dan in nederland is 80 kilometer al veel ..nog heel veel kijk en belevings plezier... Marloes en Paul de groetjes.. corrie