PaulenMarloesGoEast.reismee.nl

Dag 12: New Orleans-Pensacola

Ook nu weer de toeristische route genomen en dit keer loonde het wel. Langzaam zie je het landschap veranderen, moerassen, heel veel water, maar ook dieren. Helaas ook dit keer een hoop aangereden dode dieren, zoals weer een hert, die ligt dan dus gewoon midden op de weg. Ik heb het niet gezien hoor want zit echt met mijn handen voor mijn ogen... Verder gordeldieren, weer wasbeertjes, konijnen en een vos.

Kwamen op gegeven moment langs een moeras en zag een best wel grote schildpad heerlijk op een tak in het water. Moest op de foto, want ik zit dus de hele weg met toestel op schoot voor het geval dat... Echter op moment dat Paul gekeerd had en we in de starthouding stonden dook ie het water in...... Helaas dit keer weinig spectaculaire dierenfoto's.

Wel zagen we heel veel paalwoningen, van lelijk dat je dacht waar lijkt dit op tot heuze villa's. Vaak met een bootje die dan in een eigen paalhutje hing te bungelen.

Toen we eenmaal bij de kust kwamen en de zee daar heel erg kalm was, zagen we wel vinnen dichtbij land, maar toch te ver om op de foto te kunnen zetten. Waarschijnlijk kleine dolfijnen.

Ook kwamen we de hele ochtend geen Starbucks tegen waardoor ik pas om 1 uur mijn eerste bakkíe koffie had...afzien hoor. En andere koffiezaken heb je hier ook niet.

Ik had het adres van het hotel ingetikt in de navigatie dus op een gegeven moment waren we bijna op plaats van bestemming. Maar we hadden een hotel op het strand en waar we reden was geen strand te bekennen... Wat bleek, ik was het woordje via voor de straat vergeten en laat die straat nu ook bestaan in Pensaclaechter wel 22 km elders en toen moesten we dus nog 45 minuten rijden ???? Die plaatsen zijn ook zo uitgerekt.. En ons hotel ligt op een eilandje moesten 2 bruggen over.

Bij aankomst in hotel maar meteen een wasmachine gezocht want we zijn nu halverwege,ook dat hoort erbij.

Na het wassen/drogen lekker Mexikaans gegeten en nog even van de avond genoten... Nog steeds boven de 30 graden, maar hier aan de kust wel met een lekker windje, dat maakt het iets dragelijker.

Morgen gaat de reis verder naar Talehassee, waar 14 dagen voor ons vertrek een orkaan schade had aangericht, benieuwd of je daar nog iets van ziet.

p.s. Voor Marian en Jan Eric: de auto rijdt heerlijk!! Hij zoeft over de weg en we hebben alle ruimte..al het geld meer dan waard.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!