PaulenMarloesGoEast.reismee.nl

Dag 11: New Orleans

Omdat we hier in het French Quarter zitten, alles is ook in de Franse stijl, balkonnetjes, winkels, hotelinrichting, hebben we vanmorgen ontbeten bij Café Beignet. Ook in Franse stijl (zie foto's). Heerlijke koffie ook, maar alles was zo smoezelig ook de mensen die er werkten. Dat is so wie so vind ik hier in dit gebied, smoezelig dekt de lading. Wij liepen al om half 9 door de wijk en alle straten werden schoongespoten met een of ander goedje. En toch ruikt het constant onfris, denk ook door de warmte. Daarentegen heb je hier totaal geen ongedierte wat wij wel verwacht hadden.

Na het ontbijtje op zoek naar Nike schoenen want ook die 'opdracht' hadden we meegekregen. Dat viel niet mee maar uiteindelijk zijn we in de middag daarvoor geslaagd, na veel heen en weer gebel. En nu blijkt toch maar weer het nut dat Paul in NL al een US sim heeft aangeschaft. Hiermee kun je onbeperkt bellen en sms-en dus dat maakt het contact stukken makkelijker.

En dan onze tocht over de Mississippi met een heuze stoomboot. We werden al verwelkomd met liedjes via een stoomorgel, heeft wel weer wat en het was met een lekker briesje aangenaam vertoeven. Moet wel gniffelen want we komen langs het Pernis van New Orleans en ja dat kennen we wel, maar de Amerikanen blijven foto's maken en het is ook nog eens een bonk roest, want van onderhoud heeft men hier nog nooit gehoord. De tocht duurde 2 uur en een uur lang was met de muziek van een jazz bandje. Erg gezellig en vanaf morgen gaan we dat wel missen. Dan gaan we richting kust en zal het alleen nog maar zand zee en zon zijn. We hebben maar vast 2 klapstoeltjes gekocht voor als we onderweg iets bijzonders tegen komen. Die geven we in Miami aan het eind van de rit dan wel aan een dakloze. Want ook in dit deel van het land is dat weer heel erg.

Nu nog even verder relaxen bij de pool (dit keer buiten) voor het eten. Het is hier nu 17:30 uur en nog erg warm.

Marian en Jan Eric

We genieten elke dag van jullie avonturen! Hoe bevalt de auto? Liefs van ons!