PaulenMarloesGoEast.reismee.nl

Dag 10: Jackson-New Orleans

Nou Jackson is zeker niet se place to be. Wat ons is bijgebleven is het verschrikkelijke personeel in het hotel, kauwgum kauwend je te woord staan en vooral geen stap teveel doen. En het was toch een Hilton, maar een slechte dus.

Vanochtend dus maar snel vertrokken richting New Orleans. Weer voor de toeristische route gekozen. Veel heel bos... En veel doodgereden dieren, meestal wasbeertjes. We hebben ze helaas nog niet levend mogen aanschouwen. Weer ontbeten in ons favoriete ontbijtgebeuren Waffle House. Er waren niet veel mensen, maar laten nu 4 Nederlanders achter ons zitten... Zoveel kom je ze hier niet tegen...

Hup weer door en we hebben weer het echte Amerika gezien, je ziet de dorpjes waar voornamelijk de donkere mensen wonen en de blanke dorpjes en het is een verschil van dag en nacht.

Hoe dichter we bij New Orleans kwamen hoe meer water. Op een gegeven moment gingen we een brug over met een mega water om ons heen. Zoiets heb ik nog nooit gezien. Een totaal andere omgeving dan we tot nu toe hebben gezien.

De temperparuur is nog steeds hoog, ging toch weer naar de 32 graden.

Rond 3 uur waren we bij het hotel. Een hotel in de French Quarter. Daar gebeurt het allemaal. Moesten even op de kamer wachten en hebben toen maar alvast online onze trip op de raderboot over de Mississippi geboekt. Dat hoort er toch bij.

Nadat we de kamer in konden snel koffers gedumpt en de wijk gaan verkennen. We hadden bij inchecken gezien dat er allemaal mensen in rode tenues met Falcons erop rondliepen. Wat bleek: vanavond spelen de New Orleans Saints tegen de Atlanta Falcons (American Football). De fans liepen dus in de straat die hier bekend staat als de muziekstraat, zoals we die ook in Nashville en Memphis gehad hebben, volledig uitgedost en elkaar lekker ophitsend, maar dan wel op een gezellige manier. Toch bijzonder dat we op zo'n avond hier zijn. Maakt het nog Amerikaanser.

Nu moeten we dus kiezen tussen het debat van de presidentskandidaten kijken of de Football match. Op dit moment toch maar even het presidentsdebat.

Marcel

Heel veel plezier!

Astrid

De go pro werkt goed! Leuk! Veel plezier op de tocht langs de kust.