PaulenMarloesGoEast.reismee.nl

Dag 8: Memphis

Zo onze eerste week zit erop en ik mag wel zeggen dat we al genoeg hebben gedaan/beleefd. En dan hebben we er nog 2 te gaan......

We begonnen vandaag in Graceland. We hadden de toer van half 10 geboekt zodat het nog niet al te warm was, dus zaten al om half 9 in de auto. Wat een poppenkast. Eerst de tickets ophalen bij caissière, daar kregen we te horen dat we in groep 2 zaten en ons om 10 over 9 moesten melden bij een poort. In de wachtruimte werd weer verteld dat we gewoon moesten aansluiten aan de mensen van groep 1. Wat blijkt de hele rij gaat langs de fotograaf, krijgt daarna een headset uitgereikt. Vervolgens wordt dus foto gemaakt en stap je in een kleine bus en voor je instapt krijg je een iPad. Hierop staat de hele toer dus iedereen in de bus zit al met dat ding voor. Hup naar Graceland. Ik had dus een kast van een huis voor ogen. Nou dat is het dus niet ???? Vervolgens word je er doorheen geleid aan de hand van de verhalen op de ipad. Wij waren een van de jongeren althans zo zagen we er in ieder geval wel uit. We waren ook de enige buitenlanders en dat is dan wel weer lekker want dat praat makkelijk... Je mocht wel foto's maken maar meer ook niet. Paul zat als nel in de knoei met camara headset IPad aan een snoer dus die zijn humeur daalde al...Hij is so wie so al niet van in de rij van alles langsgaan. De Amerikanen daarentegen worden helemaal gestoord. Wij hebben dus bij alles de snelle route waar mogelijk genomen. We kijken in zo'n kamer en dan heb je het wel gezien, maar die IPad bleef erover vertellen. Uiteindelijk hebben we de tour die 2,5 uur moest duren in 50 minuten gelopen en we hebben alles gezien :-) Al met al leuk om gedaan te hebben maar het wordt wel opgeklopt.

Toen door naar het hotel waar Martin Luther King vermoord is. Ik dacht dat hij er iets getekend had, maar toen we er waren bleek hij er dus vermoord. Heel indrukwekkend. Er is ook een museum aan gekoppeld National Civil Rights Museum. Dat kunnen ze wel..heel indrukwekkend van slavernij tot aan Bloody Sunday. Filmbeelden, foto's een uitgebrande bus etc. En je liep langs de kamer waar hij dus op balkon ervoor was doodgeschoten. Een fotoserie van zijn laatste minuten hing daarbij. Onwerkelijk dat je dan op zo'n plek echt bent.

Daarna maar gelijk door naar Sun Studio's waar muziekgeschiedenis is geschreven o.a. Elvis nam daar platen op...maar er was net een bus gearriveerd waardoor de tours vol zaten tot in de middag. Toen we hoorden dat het weer een tour was haakten we af.....

Omdat het voor buiten inmiddels veel te warm was, 35 graden, zijn we maar terug naar hotel gegaan. Ik even gaan sporten en Paul bij het binnenbad. Heb nog even getracht in het zonnetje te gaan liggen maar het was geweoon niet te doen.

En tsja dan moesten we toch ook nog naar de 'wereldberoemde' Peabody hotel eenden gaan kijken. Om 11 en 5 uur is dat een schouwspel althans zo werd het ons verteld en zie en lees je dat overal. Omdat 11 uur ons niet lukte, zorgden we dat we er om 5 uur waren.... Een hotel vol met mensen.... Een fontein in het midden waar 5 eenden zwommen. Het verhaal gaat dus dat ze om 11 uur vanaf het dak met de lift naar beneden komen en in die fontein gaan zwemmen en om 5 uur weer terug naar het dak met de lift. Nou dit is dus echt typisch Amerikaans. Hoop show, en dan gaan inderdaad die eenden uit de fontein via een rode loper de lift in. Maar de partij van de dieren zou daar bij ons toch wel een stokje voor steken... Wij zijn hier gewoon te nuchter voor. Daaromheen alleen maar winkeltjes met spullen van eenden. Beetje dubbel. Maar we hebben het gezien En kunnen er nu over mee praten.

Toen door naar de muziekstraat voor het diner. Liepen langs Hooters dus wij even naar binnen, dacht wel leuk voor Paul. Er was een American Football game bezig Tennessee tegen Florida... Allemaal schermen en veel fans die zaten te eten en de wedstrijd luid volgden. Na het drankje besteld te hebben kwam onze serveerster nooit meer bij ons terug voor de bestelling van het eten dus na 40 min. waren we er wel klaar mee en gingen we drankje maar afrekenen. Tig excuses dat het zo druk was (viel wel mee), maar we kregen de drankjes voor niets... Ben er inmiddels wel achter dat je hier je mond open moet doen als iets niet bevalt. Ze doen er dan alles aan om het tij te keren. Niet dat het mij om het gratis drankje gaat maar eel om het principe dat ik klant ben.

We zijn toen doorgegaan naar BB King's Blues Club en hebben daar waanzinnige uren beleefd. Bijzonder gave band speelde daar. Je moest bij entree 3 dollar per persoon betalen voor de band. Dan wachten op iemand die je naar je plek bracht. Wilde die man ons aan zijkant van podium zetten.. ik zeg ik betaal 6 dollar voor een band die ik vervolgens dus niet kan zien, dacht het niet... En vervolgens geeft hij ons 1e rangs plekken.

En zo zit ons avontuur in Memphis erop. Morgen gaan we naar een klein plaatsje als tussenstop naar New Orleans. Is meer alleen een overnachting.