PaulenMarloesGoEast.reismee.nl

Dag 7: Nashville-Memphis

De afstanden die we deze trip moeten reizen, zijn minder lang dan toen we de westkust deden. Daf betekent dus dat we redelijk relaxt kunnen doen in de ochtend. De reistijd vandaag was 3,5 uur. De omgeving is ook totaal anders dan California. Was het daar heel erg heuvelig, dat is hier bijna niet het geval. Heel veel bos dus weinig te zien voor mij anders dan aangereden dieren: er lag zelfs een kop van een ree langs de weg ???? Wel heel veel roofvogels. Onderweg ontbeten bij Waffle House. Wij hadden er nog nooit van gehoord, maar het was zeer lekker en de rekening bizar laag.15 dollar voor 2 personen behoorlijk ontbijt. Voor herhaling zeker vatbaar. Toen maar even bij benzinepomp wat voorraad ingeslagen, want we hadden nog steeds geen supermarkt gezien... Gat in de markt hier. Binnen hoorde een jongen ons praten en vroeg waar we vandaan kwamen. Hij snapte niet hoe we in dit gedeelte kwamen terecht kwamen... Blijkbaar zijn er dus niet zoveel mensen die deze rondtrip zo maken. Hij vond het awesome toen we zeiden wat we al gedaan hadden en dat we nu naar Memphis gingen. Hij kwam daar vandaan en zei dat we zeker naar Beale street moesten, vergelijkbare straat als wat we in Nashville hadden gelopen. Deze straat hadden we zelf al op het lijstje staan.

Toen door naar Memphis waar we dus al om 2 uur waren en gelukkig was onze kamer al beschikbaar want eigenlijk was inchecktijd 3 uur. We hebben kamer op 16e verdieping en als we goed schuin kijken zien we de Mississippi. De straat naar 'het straatje' is een wandelprommenade vanaf het hotel met merendeel eettentjes en er rijdt een oude trolleybus. Het was wel vreselijk rustig toen we de omgeving gingen verkennen, we waren bijna de enigen...kan ook aan de temperatuur liggen want het was eigenlijk niet te doen in de zon 35 graden....

Toen kwamen we dus bij dat straatje en het was inderdaad vergelijkbaar met Nashville alleen iets korter, maar wel weer van alle kanten uit de tenten muziek. Alleen nu geen country en western maar blues. Gelukkig houden wij van vele soorten muziek. We lopen dus in dat straatje en staat daar ineens een waanzinnige band te performen. Dus lekker gezeten met een colaatje. Ook hier niet veel mensen.

Daarna nog even naar de Mississippi gelopen en op de weg terug naar hotel nog even gegeten in een oude bioscoop.

Prachtige grote kamer hebben we met een view. Tot nu toe hebben we echt een wereld vakantie.

Net tickets gekocht voor een tour door Graceland morgen om 9:30. Konden het ook via hotel boeken maar dan ga je met een bus en wij zijn toch graag eigen baas over onze tijd. Ook willen we morgen nog even naar een plek waar Marin Luther King een belangrijk verdrag heeft getekend. Maar dat is voor morgen. Nu nog even lekker hangen in de hotelbar waar ze Starbucks hebben, want de gewone zwarte koffie krijg ik hier niet weg ????

Oh ja uiteindelijk toch een supermarkt tegengekomen dus daar mag ik het vanaf nu niet meer over hebben.

greet en ton

wat een belevenis allemaal wij wisten dat jullie van muziek houden ook nu weer de reis goed voor bereid