PaulenMarloesGoEast.reismee.nl

Dag 9: Memphis-Jackson

Zoals al gemeld is dit alleen een reisdag. Zou ongeveer 3 uur via de Interstate (is snelste weg) zijn, maar omdat we toch de tijd hadden gekozen voor de toeristische route.Nu was de reistijd 2 uur langer. Nou ja toeristisch dat is dit deel van het land zeker niet. Wat we vooral tegenkwamen was toch wel veel armoede. De woningen vaak krotten en dan heel af en toe ineens een mega sjiek complex. Heel tegenstrijdig. Onderweg kom je in dit deel van het land graan- en katoenvelden tegen. Voor het eerst dat ik katoenvelden zag en ik vond het nogal integrerend. Bij het plukken komen er delen langs de kant van de weg en ik moest er toch echt eentje hebben. Het is net een plukje wol, maar dan met een zaadje erin. Later kwamen we een hele baal tegen. Deze was nog hoger dan Paul. Op een gegeven moment zagen we in de verte heel veel rook. Wij dachten nog dat het brandjes waren van de hitte. Het was nog steeds 35 graden, maar nee het zijn geplukte katoenvelden die men gecontroleerd laat uitbranden. Weer iets wijzer geworden dus,

Toen we bijna bij Jackson waren -onderweg was het al meer en meer bewolkt geworden- was er ineens een pikzwarte lucht en begon het te onweren en de temperatuur zakte binnen 5 minuten van 35 graden naar 22 graden...wat een verademing.. ook terwijl ik dit nu tik is het lekker aan het rommelen.

Toen we in hotel hadden ingecheckt zijn we en stukje gaan lopen op zoek naar een restaurant. Maar het was net een spookdorp. Hier is werkelijk helemaal niets te beleven en op zondag is alles dicht incl. restaurants. Toen maar in het hotel iets gegeten en nog tijdje op terras gezeten. Temperatuur toch weer iets opgelopen.

Morgen door naar New Orleans.

corrie v woezik

zo te zien zijn wij in holland behoorlijk rijk vergeleken bij hetgeen je vandaag bent tegengekomen gr